Bir süre önce tekrarlı tutsak ikilemi oyunuyla ilgili yazılar okuduğumda bilinen en iyi çözümlerin de zaten insanların çoğunlukla kullandığı davranışlar olduğunu görüp şaşırmıştım. Demek ki evrim bu problemi bir şekilde çözmüş diye düşündüm. Bunun üzerine kafamda bu oyunları internet ortamında programlama projesi belirdi. Bu sayede hem oyunları anlayabilecek hem de HTML5 öğrenebilecektim. Bir taşla birden fazla kuş! Neden olmasın?
Tabii ki bu projeye hemen yukarıdaki oyunla başlamadım. John Maynard Smith’in Evolution and the Theory of Games adlı kitabını alıp okumaya başladım. Önce sadece oyunu programladım. Sonra anlaşılırlığı nasıl artırabilirim diye düşünmeye başladım. Sonra ara adımları göstermek için javascrip animasyon kütüphaneleri kullanmaya başladım. Bu aşamada bana oldukça yardımcı olan Ersin Başaran’a da teşekkürü borç bilirim.
İlerideki yazılarda hazır (?) olan simulasyonları açıklayıp nasıl kullanılacağını anlatacağım. Programların tamamen bir internet tarayıcı içinde çalışmasına uğraşıyorum. Çıkan sorunları ve değişiklik önerilerini bana bildirirseniz sevinirim.